Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

Stand By...

2015. július 14. - ZsoleszFPV

Mostanában nem nagyon volt időm új bejegyzéseket írni egyéb elfoglaltságaim miatt. De amúgy most repülés terén sem sok minden történik, sajnos....

Történt ugyanis, hogy több sebből vérzett/vérzik a kopter. :( Először is, az egyik átvizsgálásnál észrevettem, hogy a jobb első kar, a motor felfogatás előtti "nyak" részen kapott egy olyat, hogy megroggyant (elrepedt). Nem tört el, tehát szépen bírta a 4 milliméteres szénszál, de kicsit meghajlott és persze a szilárdsága is alább hagyott. Így az 1-es motorom kb. 5 fokos szögben befelé dőlt. Ettől függetlenül lehetett vele repülgetni, de erős gázadásnál érezhetően elhúzott, illetve kitőrt és persze be is rezonált.

img_6311.jpg

A "megroggyant" kar. Azért repültem vele :)

Gyorsan rendeltem egyből két tartalék kart. Amíg szállították őket Kínából, azért repülgettem. Már kezdett egész jó menni az FPV-s repülés, erre meg a bal hátsó (3-as( motor adta meg magát. :(((

Nem kárhoztatom érte, mert sokat zuhantam, kaptak a motork is rendesen, mégis ezidáig derekasan helyt álltak. De azért most nagyon bánom, hogy nem rendeltem egy (vagy két) tartalékmotort. Az új motor (és most már tartalékmotorok) is úton vannak, de szerintem még min. 1 hét, mire ideérnek.

Mellékesen, a HobbyKing-es csipogóról is leesett valami forrasztott alkatrészt, úgyhogy abból is új kellett, de itt csak 2 dollárról beszélünk kb. Mivel úgy is kellett egy akksit is rendelnem, ezt már simán hozzácsaptam.

Ugyanis az FPV monitorom táplálásához használt akksit sikerült úgy túlmerítenem, hogy az egyik cella teljesen nullázta magát. Buta fejjel azt gondoltam, hogy ha kikapcsolom a monitort, akkor nem fogyaszt. Hát nem így van. Talán azért mert nekem a monitorba egyből bele is van építve a vevő. Szóval tanulság, ha befejeztük a monitor (vagy bármi más LiPo akksiról táplált eszköz) használatát, azonnal le kell húzni róla az akksit, nehogy túlmerüljön.

Hogy állok most?

  • FPV monitor akksi: új akksi már a házban
  • Discovery csipogó: új csipogó felszerelve
  • Elrepedt kar: megjött az új kar, ami méretre tökéletesen stimmel, de mások a kivágásai, így nyilván erősebb, de kb. 2 grammal nehezebb, mint az eredeti. Mondjuk nem ettől a 2 grammtól fog felborulni a gép. Jellemző persze, hogy az elvileg gyártói EMAX webshopon rendeltem, ahol a képen az eredetivel teljesen megegyező kar szerepelt, de amikor kibontottam a csomagot, akkor már más forma mosolygott rám. Mindegy, végül is felszereltem és szerintem jó lesz ez.

img_6310.jpg

Alul az eredeti kar, felül az új kar. Szerencsére a méret és furatok egyeznek

  • Meghibásodott motor: várom a szállítást. A Bangood.com most nem a megszokott China Posttal adta fel, hanem valamiért a Holland postával. Ennek a trackelése legendásan szar, szóval fogalmam sincs, mikor fog ideérni.
  • +1, még a korábban leszakadt rögzítő-kamera tartó gumibakok is valahol úton vannak. Mondjuk ez aztán végkép ráér.

A nagy bosszúságra, hogy megnyugtassam magam, úgy döntöttem, hogy upgrade-elem az FPV szettet monitorról videó szemüvegre. De ez egy külön bejegyzést is megér.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr537628416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása