Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

És végre repülök...

Videóval bizonyítva :)

2015. szeptember 05. - ZsoleszFPV

El sem hiszem. Annyi szerelés, hackelés, alkatrészre várás, tunningolás után végre eljutottam oda, hogy normálisan repülök. Nem szemre, nem autolevel módban, hanem úgy ahogy kell, Acro (manuális) módban, élőkép alapján, vidószemüveggel. Van még mit gyakorolni, de boldogság van....

Két napja megjött végre az új kamera. Előtte ugye kb. egy hetet töltöttem idegeskedéssel, mire megtaláltam mi a hiba az FPV rendszerben. Majd megrendeltem az EU raktárból a kamerát, ahonnan az ígért 5-7 nap helyett kb. 15 nap alatt ideért. Már tegnap is végigrepültem 4 akksit, de még volt pár apróbb gond (egy érintkezési hiba és egy accelerometer kalibrálási hiba, amitől folyamatosan jobbar húzott a gép).

Mára viszont minden összeállt. Sikerült 4 akksit gond nélkül végigrepülni. Mindössze két apró zuhanással és egyetlen törött propeller nélkül. Na erre már felbátorodtam annyira, hogy az utolsó körre felraktam a GoPro-t is. Szóval a sok építős, tunningolós bejegyzés után, végre igazi repülős videó is! Enjoy!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr277763494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis P. 2015.09.07. 15:25:48

Irigykedem nagyon! :) Látom azért a banking turn-t még neked is gyakorolni kell :)

ZsoleszFPV 2015.09.07. 20:47:57

@Atis P.: Ne irígykedj! Repülj Te is! :) Persze, van még mit gyakorolni, de a PID-ek sincsenek tökéletesre belőve. Minták alapján úgy nagyjából beállítottam valamit, de valószínűleg van még bőven mit tekerni rajta. Viszont, mivel hamarosan egy átépítés előtt állok (átállok Naze32-re, Micro MinimOSD-re és egyéb nyalánkságok), ezért ezt most már nem is fogom megtenni. Csak élvezem, hogy végre minden működik és tudok repkedni.

Atis P. 2015.09.07. 20:56:48

Én is most sajnos szállítmányra várok. Egy motorból szakadt ki a vezeték. Egyből eszembe is jutott az egyik cikked, amit pont előtte olvastam, hogy jó ha van motorból is tartalék... A karbon vázam is megjön lassan a mostani 3D nyomtatott helyett. Szerintem csak jövőhét végén fogok repülni. Már nagyon várom :)
A PID-ekről, beállításokról, tuningolásról, gyakorlati tapasztalatokról szívesen olvasnék még többet!
Meg amiről nagyon kevés infót találtam, hogy miként lehetne a távirányító potméterét TxPid-re használni.

ZsoleszFPV 2015.09.07. 22:58:08

@Atis P.: A PID tunning szerintem az egyik legrejtélyesebb téma. Nem nagyon van irodalma, csak ködös útmutatások. Szerintem a többség lenéz a netről egy más álal használt beállítást és azzal kezd repülni, amíg annyira bele nem jön, hogy maga is meg tudja csinálni, vagy egy haver segít neki. Ezzel együtt, amint megszerzem a tapasztalatot (még legalább 1 hónap), fogok írni róla.
A TxPID témát egyszer érintettem a CC3D Optune bejegyzésben, de igazad van, csak egy linket és egy videót adtam hozzá: forums.openpilot.org/topic/14850-release-txpid-tutorial/%20https://vimeo.com/52741148
Mivel már CleanFlight-ot tettem fel a vezérlőre az OpenPilotról kevesebbet fogok írni, de a linkelt oldal elég jó és videók is vannak fent a YouTube-on..
Hamarosan lehet, hogy írok róla, hogy CleanFlightban ugyanezt hogy kell megoldani. Az elv ugyanaz, csak a szoftver más egy kicsit. Szóval hátha az segít. Kb. 1-2 hét múlva jön a cikk, amikor átrakom a Naze32-őt.
süti beállítások módosítása