Megvolt az első funkcionális teszt is. A cél az volt, hogy kipróbáljam, működnek-e a motorok, illetve a vezérlés. Mivel egyáltalán nem volt semmi tunning, csak a teljesen alap beállítások, ezért a szobában nem akartam nagyon repkedni.
Ahogy a videón látszik, elsőre minden rendben volt, a gép reagált a kormánymozdulatokra. Ezért kicsit meg is emeltem, egész szépen lebegett, egy kicsit azért csúszkált, de ez részben a turbolenciából is fakadt, amit ezek a propellerek gerjesztenek.
Viszont ami már nincs a videón, hogy a végén a lebegés közben egyszer csak gondolt egyet és balra lefordulva 180 fokot dobott egy hátast a padlóra. :( Komoly baja nem lett, de két prop egyből eldőlt.
Szóval saját káromon tanultam meg, hogy miért ne szobában, illetve kemény padló felett próbálkozzunk elsőre. Az esés után újra bekapcsoltam, kiderült, hogy a 4-es (bal hátsó) motor nem megy, csak egy helyben "kattog". Mivel se füstöt, se túlmelegedés nem láttam, gondoltam, hogy nem a motorral van a gond. Átdugtam az ESC-t egy másik motorra, az szépen ment, tehát nem az ESC-vel volt a baj. Ezután megvizsgáltam a bullet csatlakozók forrasztásait. Na itt volt a kutya elásva. Az egyik forrasztás elengedett.
Újraforrasztottam, zsugorcsövezés, biztonság kedvéért motor forgásirány ellenőrzés, új propellerek, aztán mér készen is voltunk a maiden flightra. Csak az esős idő végét kellett kivárni. Erről is jön majd videó.