Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

KISS 18A nem a barátom...

2015. december 04. - ZsoleszFPV

Enyhe kifejezés, hogy a körülmények nem kedveznem most a repüléseknek. Délután 4-kor már tök sötét van, a munkában is megy az évvégi hajtás és az időjárás sem túl kegyes.

A kemény munkával megépített Alien 5"-os gépemmel eddig lényegében egyetlen akksit tudtam végigrepülni. Ehhez mondjuk az is hozzájárult, hogy a második repülés elején az első bukásnál az egyik KISS ESC lángba borult és egy másik is meghibásodott. Azóta már lecseréltem őket LittleBee 20A-es ESC-kre, de azóta nem jutottam ki.

Jobb hijján összedobtan egy rövid videót arról az egy szem repülésről és az igazán tüzes bukásról. Élvezzétek.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr708140488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cselloman 2015.12.06. 08:37:01

Szia, elég sok posztodat elolvastam már, és ősszel rászántam magam, hogy én is nekikezdek ennek. hobbinak. :)

A gép kiválasztásánál nem volt sok szempontom: olcsón szerettem volna belépni. ki is választottam egy szimpatikus rengeteg jó visszajelzéssel rendelkező eladót, s megrendeltem egy ZMR250-es quad-ot. 2400KV redatosky motorok, SimonK ESC-k, CC3D rep-vezérlő, és FlySky Fs-i6 táv-vevő(telemetriás).

A forrasztás, összeállítás nem okozott gondot, ellenben miután nekilattam az ESC-k gáz-kalibrálásának, igencsak nagy gondban ütköztem:
A motorok közül 2 rendben működött, igen nagy fordulattal, viszont a másik kettő vagy dadogott, vagy alacsony fordulatszámon pörgött... gondoltam, semmi gond, leellenőrzöm, mi lehet a gond, átforrasztottam a jó esc-kre a motorokat, ott rendben működtek. tehát biztosan az Esc a hibás.

Az első kérdésem az lenne, hogy ESC-t kell-e/lehet-e másként kalibrálni, mint RX-TX kombóval? helyre lehet-e hozni a dadogást? (jellemzően ilyenkor melegszik is a moror-esc...)

Esetleg tudunk személyesen is találkozni, hátha tudnál segíteni egy-két dologban. Ide is vagy akár az email címemre is írhatsz, ott megadhatjuk az elerhetosegeket.

Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

üdv:
Miron

ZsoleszFPV 2015.12.06. 13:04:03

@cselloman: Sajnos az ilyen olcsó szettekkel ez a baj. Egyes alkatrészek nem ismertek, nem passzolnak, alacsony minőségűek, stb.
Az elmondásod alapján valamilyen ESC időzítési gond lehet. Az, hogy SimonK még nem mond el sokat, pontosan tudni kellene, hogy melyik ESC és milyen SimonK verzió van rajta. A SimonK eseténben újraflasheléssel lehet állítnai a timinigot, de akkor már jobban jársz, ha BLHelit flashelsz rá, ott még jobban állíthatóak a dolgok.
A kalibrációt a vezérlő szoftverébeől is el lehet végezni. Feltételezem, hogy a CC3D-n még a gyári OpenPilot szoftver van? Az OpenPilot GCS Hardver setup wizzardja is csinál egy ESC kalibrációs rutitn, illetve később a motor fül használatával is tudod kalibrálni az ESC-ket.
Személyesen sajnos legkorábban januárban tudnék segíteni. Amit javasolnék:
Próbáld meg a problémát az RC Modell Forum megfelelő topikjában feldobni a sárcoknak. Hátha valaki jobban ismeri ezeket az alkatrészeket. http://forum.rcmodell.hu/showthread.php?35670-Mini-(-250mm)-FPV-Quadcopter-az-új-divat
Illetve, ha lesz valamilyen verseny, vagy összejövetel és el tudsz menni, ott mindig több szakértő van, akik személyesen is tudnak segíteni. A versenyekről itt olvashatsz többet: www.fpvrace.hu

cselloman 2015.12.06. 16:59:57

Köszönöm a gyors választ,
igyekszem utánanezni a dolgoknak. Sajnos még mindig nem vagyok biztos benne, hogy hibasak-e az ESC-k vagy csupán egy olyan beállítás szükséges, amit nem tudok a távirányítóval elvegezni...

Vannak esc állító kártyák, de nem tudom, hogy azzal bármit meg tudok-e csinálni, meg ugye olyanom sincs.

Ezt a konfigot vettem: pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=351338740554&alt=web

Ha nem igazán járok sikerrel, szívesen várok januárig egy személyes találkozó érdekében.

A legfobb kérdésem hogy a YouTube videóim alapján ez vajon hibás esc vagy csupán beállítási kérdés. Ha hibás, meg van lehetőségem visszakuldeni és masikat kérni helyette.
videóim linkje:

youtu.be/hL0H_nuVTCc

előre is köszönök minden segítséget!
Miron

Marciart 2015.12.07. 10:53:01

Nekem is LittleBee bár még nem teszteltem mert nincs meg a váz.

ZsoleszFPV 2015.12.08. 10:12:33

@cselloman: Persze, nem biztos, hogy hibásak, csak a beállításuk nem jó. Sajnos ezt csak valamilyen adapterrel tudod állítani. Van két bejegyzésem a témában:
bzsolt.blog.hu/2015/06/16/esc_flasheles_1-wire_modszerrel_szervo_csatlakozon_keresztul
bzsolt.blog.hu/2015/08/19/blheli_csakazert_is
Az a sejtésem, hogy a Te ESC-d ATmel chippes és SimonK bootloader van rajta. Én, ha már hozzányúlnák biztos BLHlei FW-vel flashelném. De szükséges egy Afro, vagy Dys USB Linker, vagy esetleg egy FTDI adapter. Nem drága dolgok, csak mindig az a gond, ha nincs kéznél. :)
Legrosszabb esetben december végén, vagy januárban megoldjuk.
süti beállítások módosítása