Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

Propeller válogatás

2015. július 20. - ZsoleszFPV

Nagy unalmamban már nem tudtam mit kezdeni magammal, így eldöntettem, hogy átállok a GemFan 5040-es propellerekre. Amúgy is ez volt a terv, de ezidáig még volt pár 5030-asom.

A dolog érdekessége, hogy az 5030-asok nagyon asszimetrikusan törtek. 10 telejes szettel kezdtem nemrégen. CCW-ből még van 7 darab teljesen original, viszont a CW-sekből már csak 3 ütött-kopott maradt. Nem értem, hogy a gép zuhanásnál miért csak az egyik fajtát eszi? Arra számítottam, hogy szimetrikusabban fog fogyni. Ráadásul nem is lehet külön csak az egyik fajtát venni... Szóval most van néhány dekorációra alkalmas propellerem. Ha valakinek pont a CCW-ből (az R nélküli sima 5030) van kevesebb, szóljon!

Mindegy is, mert amúgy is kevéske az ereje az 5030-asnak, főleg, ha a GoPro is rajta van a gépen. Mindenki azt javasolta, hogy legalább 5040-ig menjek fel, illetve ha ez beválik, akkor az 5045-ösökre is rámegyek. Ezeknek ugye nagyobb a meredeksége. Az 5045-ös egy fordulat alatt 50%-kal többet emel, mint az 5030-as. Persze ezt azt jelenti, hogy a motort és az ESC-t is jobban izzasztja és nagyobb az áramfelvétele is.

Ahogy ilyenkor lenni szokott nekiálltam a 13 pár 5040-esből szépen szétválogatni a CW és CCW irányúakat, hogy gyorsabb legyen a csere a terepen. Íme:

img_6324.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr427643118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis P. 2015.07.21. 14:12:33

6045-ről mi a véleményed? Olyan quadhoz mint ami neked is van.

ZsoleszFPV 2015.07.21. 17:14:18

@Atis P.: Ebben a vázban az a jó, hogy minden külön módosítás nélkül elfér rajta a 6"-os propeller. A 6045 viszont a legerősebb propeller, amit ilyen gépeken szoktak használni. Erősen kell dolgozni a motornak, hogy megpörgesse, ezért ilyet már csak 4S akksival szoktak használni. Ilyenkor az áramfelvétel is már durva, simán eléri a 16-18 Ampert, ezért a 12A-s ESC itt már kevés. Minimum 18 vagy 20 Amperesre van szükség.
Na és akkor aztán megy a gép, mint a mérgezett egér. Mindenki azt mondja, hogy 4S-re csak akkor váltson az ember, ha már 3S-sel stabilan biztonságosan tud repülni minden környezetben.
Szóval, az én elvem a fokozatosság. Ezzel a géppen 5045-ig fogok elmenni. Ha már úgy érzem, hogy abból kihoztam a maximumot és eljött a 4S-re váltás ideje, akkor meggondolom, hogy ezt építem át (ESC csere, stb.), vagy pedig esetleg építek egy új gépet, akkor már high-end cuccokból (Cobra motor, Kiss ESC, stb.).
süti beállítások módosítása