Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

Alien invázió....!!!

2015. november 19. - ZsoleszFPV

És kész....

Az utóbbi időben nem sokat írtam, mert azt a kis szabadidőmet, ami akadt azzal töltöttem, hogy megépítem a talán első magyarországi Alient.

Ma este elkészült a nagy mű és nem csak, hogy elégedett vagyok vele, de kifejezetten büszke vagyok rá. Nem volt hiábavaló az a rengeteg felkészülésre, tervezésre, forumok olvasgatására fordított idő. Minden összeállt és úgy működik, ahogy kell. Nagy részben köszöhetően a váz rendkívül átgondolt kialakításának, egy rendkívül tiszta, mindenféle sallangtól (és kábelcsomóktól) mentes gyönyörű és persze ultraprofi gépet sikerült összeraknom.

Most már csak azt kell megtudni, hogy ettől majd valóban jobban fogok-e repülni? :DDDD

Akit az építés részletei érdekelne, az se keseredjen el, folyamatosan készültek a képek és most, hogy a gép már kész, elkezdem írni a Build Blogot is.

A specifikció:

ImpulseRC Alien 5" Frame
RMRC Seriously Dodo F3 Rev. 3 vezérlő
KISS 18A v1.2 ESC-k
Cobra 2204/2300KV mocik
HS1177 FPV Cam
IRC 600mW RaceBand VTx + SpiroNet
FrSky X4R-SB vevő
Dinogy 4S 1300 mAh 65C akksi

AUW: 517g (Akksival, de GoPro nélkül)

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr228092858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tyron hun 2016.01.01. 20:22:39

Kedves Zsolesz,

Segítségedet szeretném kérni a következőben:
Hasonlóképen hozzád, egy FrSky x4R-SB vevőt rendeltem (AliExpress-ről). Egy FrSky x9d Taranis Plus távirányítóm van. Sajnos nem tudom a két eszközt "összebindelni". Lehet, hogy vmit alapvetően rosszul csinálok a "bindelésnél", hisz nem vagyok hozzáértő, de a fórumokat olvasgatva, azt láttam, hogy gond lehet az x4R verziójával, mert Malajziából jött (gyaníthatóan EUn kívüli verzió van rajta). Ahogy néztem másoknál, gond volt, hogy a távirányító EUs, a vevő pedig EUn kívüli Frameware-rel rendelkezik. Ez másoknai is gondott okozott a "bindelésnél". Ez eddig jó irány lehet, de sajnos az x4R vevőt nem tudom "Flashelni", mert nincs USB átalakítóm. Találtam egy olyan módot a vevő upgrade-elésére, amikor a távirányító külső kivezetésére (xjt) közvetlen lehet rátenni a vevő smart portján keresztül, de ott is zsákutcába értem, mert amikor ki kell választani az előzőleg a távirányítóra felmásolt frameware-t, akkor nem adja fel a "Flashelés" lehetőségét, csak a DELETE opciót. Amennyiben Te is küzdöttél hasonlóval, vagy esetleg tudnál bármi megoldást erre, kérlek, jelezd, szívesen venném a segítséged. Köszönettel, Tyron_hun
Megjegyzés: a Taranis-on módnak D16-ot állítottam, chanel range: CH1-16. Remélem, hogy ez így megfelelő ahhoz, hogy az x4R-t az SBUS-on keresztül 3 ér segítésével csatlakoztassam a CC3D repülés-vezérlőmhöz. A CC3D-n a Mian Port-ra kiválasztottam az SBUS-t.

ZsoleszFPV 2016.01.01. 22:11:50

@Tyron hun: Igen, ez egy gyakori probléma, amióta az FrSky behozta ezt az EU verziózást. Kérlek olvasd át az RCModell Fórumon ezt a szálat, itt ezt többször tárgyalták már: forum.rcmodell.hu/showthread.php?26090-FrSky-Taranis-16-Channels-Full-Telemetry-RSSI
A lényeg, hogy a Taranisba épített belső XJT modul és a vevő firmware-ének egyeznie kell, EU vs. nem-EU tekintetben. A Te vevőd szinte biztosan non-EU, tehát vagy azt frissíted a vevőt EU firmware-re vagy a Taranis belső XJT modulját kell non-EU-ra átírni (ehhez pedig valószínűleg a Taranis firmware-ét is le kell cseérlni non-EU-ra). A vevő smart porton keresztüli firssítése csak OpenTX 2.1.x Tararnis firmware-rel megy (a gyári EU talán 2.0.92, vagy valami ilyesmi), ezért nem sikerült neked.
Én egyébként ez a kicsit bonyolultabb utat jártam: Taranis Firmware frissítés OpenTX 2.1.legújabb verzióra, majd annak segítségével már SD kártyáról a belső XJT modult is megflasheltem non-EU fimware-rel. Ez esetben a vevőhöz nem kell nyúlni. Viszont, ha a Taranisodon már vannak modellek bekonfigurálva, akkor azok konfigurációi nem fognak egy az egyben átmenni az új verzióra (főleg a Telemetria nem), ezért ezt is kalkuláld bele.
A CC3D-vel nem haszáltam S.Bust ezért arról nem tudok nyiltakozni.

Tyron hun 2016.01.01. 23:19:00

Kedves Zsolesz,

Nagyon köszönöm a gyors válaszodat és a sok értékes információt. Így már tovább tudok próbálkozni, ami nagyon jó mert már kicsit kifogytam az ötletekből, amikor vettem a bátorságot, hogy írjak! :-)

Boldog Új Évet Kívánok Neked!

Üdvözlettel,
Tyron_hun

ZsoleszFPV 2016.01.01. 23:34:16

@Tyron hun: Igazán nincs mit. Ez a kérdés elég sokszor felmerül mostanában. Azt hiszem megér majd egy külön blogbejegyzést. Neked is Boldog Újévet!

Tyron hun 2016.01.03. 12:02:33

Jelentem sikerült :-)
Köszönöm a segítséget!
süti beállítások módosítása