Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

A SunnySky dilemma

Hamis a baba?

2015. május 11. - ZsoleszFPV

A motorok kiválasztásnál  írtam róla, hogy bár nagyon jókat olvastam a SunnySky motorokról, sok helyen írták, hogy lehet, hogy hamisítják ezeket a motorokat.

Maga a gyártó weboldala is két posztban foglalkozik a hamisítványokkal és azok beazonosításával itt és itt.

Ezek után megérkezett a Banggood.com-ról rendelt csomag, amelyben a következőket találtam.

img_5850.JPG img_5853.JPG img_5859.JPG

 

Hát, nem volt őszinte a mosolyom. A gyártói weboldal alapján ezek ugyan eredeti SunnySky doboznak tűnnek, de nem ehhez a típushoz valók. Szintén szerintük, az alkatrészeknek leforrasztott műanyag zacskóban kellene lenniük és a motor mellett nem járna semmilyen rögzítő hardver. Az összes weben talált kép alapján a zéger gyűrű alatti alátét műanyag volt, itt viszont réz.

Írtam is gyorsan a Banggood ügyfélszolgálatnak, mellékelve a képeket. Több helyen olvastam, hogy ha beigazolódott, hogy nem eredeti terméket küldtek, akkor visszatérítették a vételárat.

Én azonban ezt a választ kaptam:

"Our Sunnysky X2204S 2300KV Brushless Motors was the original new design from Sunnysky. 

Sunnysky official website haven't updated the motor information and pictures yet"

Azaz szerintük ez eredeti, csak ez már újabb csomagolás és a gyártó még nem frissített a leírást. Ismerve a kínaiakat simán előfordulhat, hogy változtatják a gyártási technológiát és a csomagolást akár egyik sorozatról a másikra. De a SunnySkynak a weben tényleg jó híre van. Lehet, hogy mégis ilyen módon rombolják saját reputációjukat? Vagy az a furcsa helyzet fordult elő, hogy a kínaiak már a saját kínai terméküket is másolják?

Egyelőre nem folytattam a nyomozást és nem kerestem meg közvetlenül a gyártót, hogy foglaljanak állást.

Az igazság az, hogy tekercselés jónak tűnik, a méretek, feliratok is okék és a motorok "így szárazon" működnek, szóval még az is lehet, hogy tényleg eredeti. Majd kíváncsi leszek, hogy repülés közben hogy viselkednek.

Az minden esetre biztos, hogy ha ezeket a motorokat lecserélem, akkor inkább tuti forrásból rendelek Cobra, vagy Tiger motorokat. Nem azon 10-20 dolláron fog múlni a dolog...

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr867448772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása