A gép tehát kész, itt az ideje, hogy felkonfiguráljuk a repüléshez. Először azért rádugtam az akksit. Szerencsére semmi füst, semmi láng. Minden szépen világított, villogott.
Jöhetett az USB csatlakoztatás a CC3D-hez és az OpenPilot Ground Control Station. Ahogy korábban írtam, az egyik fő szempont az OpenPilot mellett a kiváló Mac támogatás. Nem is volt gond, simán töltöttem és telepítettem a szoftver és máris csatlakoztam a vezérlőhöz.
Nem mutatom be a Vehicle Setup Wizzard-ot, mert számtalan videó van róla a neten. A konfig szépen végig ment a Firmware frissítésen, a kalibráláson. Beállítottam amit be kellett (Quad-X, Rapid ESC), majd jött az ESC kalibráció és az azt követő output kalibráció. Itt kell ugye ellenőrizni a motorok forgási irányát.
Hát, nem volt nagy szerencsém, mert sikerült elsőre 4-ből 4-et fordítva bekötnöm. :) Itt örültem igazán, hogy a bullet csatlakozós megoldást választottam. Az egyes motorok forgási irányának megváltoztatásához mindössze fel kell cserélni bármelyik kettőt a három csatlakozásból és kész. Ezzel gyorsan megvoltam és már mehettem is tovább.
A Vehicle Setup Wizzard ezzel szépen le is ment. Jött a Transmitter Setup Wizzard, azaz a rádióvevő beállítás.
Mielőtt ebbe belevágtam, természetesen előbb be kellett állítanom egy modellt a Rádiótávvezérlőn, amit meg is tettem, egy alap modellt, 4 alap csatornával és az 5.-en a 3 állású kapcsoló, amit majd a Flight Mode beállításához használok. A Turnigy 9XR Pro-n lényegében ez az alapbeállítás a Model 01-re. Még egy 6 csatornára fel van konfigurálva egy Accessory kapcsoló. De ez igazából nem zavar sok vizet. Szóval gyerekjáték.
Ezen kívül, össze kellett hangolni (Bind) a Rádiót a Vevővel, de ez is könnyedén ment.
A Transmitter Setup Wizzard-dal azonban meggyűlt a bajom. Az első pár beállítás után egyszerűen nem érzékelte az távirányítóról jövő inputokat. Mindent leellenőriztem háromszor, mégsem ment. Aztán rájöttem a problémára.
Ahogy korábban írtam, rendkívül gyorsan fejlődik a technológia és a szoftverek. Akár néhány hónapos leírások, útmutatók is haszontalanok lehetnek. Ebben az esetben is itt volt a kutya elásva.
A Hardware Setup Wizzardban szépen kiválasztottam a PPM átvitelt. Azonban a GCS legújabb verziója (15.02) ilyenkor már OneShot125-re programozott ESC-t feltételez alapértelmezésben és a Rx-FC (Flight Controller) összekötésnél nem a 3-as, hanem a 8-as pinre kell csatlakoztatni az Rx szignál vezetékét. (Hardware beállítás: PPM_PIN8+OneShot)
Én ezt az ábrát (amely egyébként csak egy külön gomb megnyomására jön fel) elsőre nem láttam. Megpróbáltam átkötni a vezetéket, de így sem ment. Persze, mert én nem flasheltem még az ESC-ket OneShot képességű firmwarerel.
Szóval fogtam magam, visszaraktam a szignál vezetéket a 3. pinre (lásd lenti ábra), majd a GCS Hardware beállításánál átállítottam a kapcsolatot "PPM+NoOneShot" beállításra. Elvileg így már jónak kellett volna lennie.
De a dolog ekkor sem működött. Végül a a GCS-ben bolyongva feltűnt, hogy az Output fülön egy nagy piros felkiáltójel is van.
Jobban elolvasva már megértettem a dolgot. Nem elég a csatlakozást átállítani, az output csatornáknál is át kell állítani a protokollt PWMSyncről sima PWM-re, 490-es refresh rate-tel (Rapid ESC-t feltételezve, de lényegében ma már mindegyik ilyen).
Amikor ezt beállítottam és elmentettem, egyből működött a Transmitter Setup Wizzard. Szépen beállítottam minden csatornát, csak egyet kellett megfordítanom, ami szintén csak egy kattintás és voilá, máris készen álltam a rendszer első tesztjére.