Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

Túl az első "kötelező" szervizen

2015. június 21. - ZsoleszFPV

Az első pár repülés (na és persze zuhanás) után látszott, hogy mik azok a komponensek, amelyeken valamit módosítani kell. Kihasználva, hogy amúgy is az új propeller-szállítmányra kell várnom, neki is láttam az első szerviznek.

Ha már kicsit szétszedtem a gépet, akkor hozzáfértem az ESC-khez is és frissítettem a firmwaret, ahogy arról már korábban írtam. A hardveres változtatások közül azon kívül, hogy meghúztam minden csavart még egyszer, kicseréltem pár gyengébb gyorskötözőt erősebbre, áthelyeztem és újra rögzítettem a megtalálást segítő csipogót, de a legnagyobb feladat a kamera átépítése volt.

Eredetileg a kamerát egy fém házban rendeltem. Ez viszont pont nem fért be a padlólemez és a tetőlemez közé. Szerencsére a Nighthawk váz eleje kinyúlik egy kicsit így az állványával együtt fel lehetett szerelni. Így még jónak is tűnt, hiszen viszonylag könnyen állítható a szöge.

Aztán a gyakorlatban hamar rájöttem, hogy ez így nagyon nem jó, mert orral becsapódásnál a kamera kapja a legnagyobbat. Ráadásul az állvány két csavarja sem nagyon tartotta meg a beállított szöget, szóval eldöntöttem, hogy beépítem a vázon belülre, a saját háza nélkül, ahogy azt a legtöbb helyen látni lehet. Viszont mivel itt a kamera lencsét magába a házba vágott menet tartja, ezért kellett egy 2 dolláros kiegészítőt rendelnem, amivel már magára az áramköri lapra is rá tudtam rögzíteni a lencsét. Ezen kívül még szükségem volt műanyag csavarokra és távtartókra, amelyek egy részről elnyelik a rezgéseket, más részről pedig nem elektromosan nem vezetők (ugye Carbon Fiber a vázam).

 img_6179.jpg

A kamera "belseje", balra fent az eredeti fém ház, jobbra a lencserögzítő foglalat

img_6181.jpg

És itt már a lapka az új foglalattal és a lencsével

Ezek után jött volna a vázba, illetve a vázhoz kapott kamera előlaphoz történő rögzítés a műanyag csavarokkal. Ilyen műanyag csavarokat önmagukban is művészet beszerezni, de szerencsére találtam M3-as méretűeket. Aztán kiderült, hogy ide viszont M2-es kellene. :( Persze jobban utánanézhettem volna, de mivel így is az M3 volt a legkisebb amit találtam, gondoltam biztos jó. Hát nem....

Újratervezés. Egy Youtube videón láttam, hogy valaki egyszerűen gyorskötőzőkkel rögzítette a kamerát az előlaphoz. Máshol pedig láttam, hogy gumibakokat raktak közé műanyag távtartó helyett. Szerencsére a CC3D szettjéből pont maradt 4 gumibak, gyorskötözővel pedig jól elvagyok látva, így meg is volt a megoldás. Egy-egy gyorskötözőt átfűztem a kamera furatain, majd a gumibakon, majd pedig a CF előalpon. Egy másik gyorskötöző végével pedig ezt rögzítettem. Így ráadásul az alsó és felső gyorskötözők különböző meghúzásával még egy szöget is tudtam adni neki, amit később egy bizonyos határon belül tudok állítani, ha tovább feszítem a szálakat.

img_6183.jpg

A gyorskötözős-gumi bakos megoldás szinte készen

img_6185.jpg

Itt látszik, hogy kicsit "felfelé néz" a kamera és ezt mét lehet variálni

img_6231.jpg

Tökéletes lett a beépítés is.

Persze a gép, vagy 15 grammal könnyebb lett, most, hogy a fém kamerafoglalat lekerült. Gondolkoztam rajta, hogy átrendezem a komponensek elhelyezését, ha a gravitációs középpont nagyon elcsúszik. De többször leellenőrizve a súlypont nem mozdult el annyira, hogy hozzá keljen nyúlnom. Szóval az akksi egyelőre marad lent, ahogy terveztem.

A súlyok a módosított setup-ban a következőképpen alakulnak:

Üresen: 424 gramm

Akksival: 553 gramm

Teljes súly, GoPro-val (AUW): 653 gramm

Miután rendbe raktam a kamerát, nekiálltam beállítani a paramétereit is, hogy a lehető legjobb képet adja. A hozzá kapott irányító és OSD kijelzés segítségével elég sok paramétert lehet állítani a kamerán. Sajnos igazán jó útmutatót nem találtam a beállításokhoz, ezért eljátszogattam a beállításokkal és érzésre a lehető legjobba igyekeztem megtalálni. Persze puding próbája az evés, majd az első repülések alatt fog igazán kiderülni, hogy milyen kép jön le a kijelzőre.

Ezen kívül, új helyre és rögzítésre került a Discovery Buzzer is, mert a korábbi helyen az akksi néha megnyomta. Most már remélem vele sem lesz gond.

img_6235.jpg

A gép tehát felszállásra kész. A tracking info szerint holnap jön a postás a propellerekkel, akkor indulhat a csapatás.

img_6236.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr327550248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása