Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

BLHeli, csakazért is...

2015. augusztus 19. - ZsoleszFPV

Már korábban átgondoltam, hogy kipróbálom a BLHeli firmware-t az ESC-ken, akkor azonban elvetettem ezt a Mac-kel való inkompatiblitás miatt.

Helyette feltettem a SimonK legfrissebb verzióját és bekapcsoltam a COMP_PWM kapcsolót, amit ugye az aktív braking (regeneratív fékezést) teszi lehetővé.

Az elmúlt napok hibakeresései közben azoban ellenőrizgettem a motork rezgését és észrevettem, hogy nagy gáznál a motorok erősen "bedadognak", azaz kiesnek a szinkronból. Utánanéztem és láttam, hogy a SimonK április verziója ami a legfrissebb, igazából csak egy számomra irreleváns kisebb javítást tartalmazott a múlt év végi verzióhoz képest. Magyarul a SimonK fejlesztési ciklusa belassulni látszik, miközben a BLHeli folyamatosan tolja ki az újabb verziókat. Mivel az utóbbi időben a multirotoros közösség nagyon felkapta a BLHeli-t, durván begyorsult a fejlesztés és egy csomó jó funkció jelent meg a firmware-ben. Ráadásul kb. év eleje óta a BLHeli-t már nem csak a SiLabs alapú ESC-kre, hanem az ATmel alapúakra is fel lehet tenni (az általam használt Afro is ilyen).

Ehhez jön, hogy BLHeli kiegészítő szoftvere a BLHeli Suite nagyságrendekkel profibb flashelési és beállítási lehetősget biztosít, mint a SimonK esetében bármilyen szoftver. (SimonK esetén pl. nem találok arra módot, hogy kiolvassam, hogy egy adott ESC-n milyen verzió van éppen).

Fogtam magam tehát és minden elvem ellenére feltelepítettem egy virtuális Windowst az OS X-re, rátoltam a BLHeli Suite-et és már mehetett is a Flashelés. Ez is a már bevállt 1-wire módszerrel, a szervo csatlakozón keresztül az Afro USB Linkerrel történt.

blheli_inputsource.png

A programozás simán ment az egy vezetékes módszerrel, Afro USB Tool-lal. SimonK bootloaderrel. Amit egyelőre hagytam is rajta, hátha vissza akarok térni még SimonK-ra.

blheli_suite.png

A OneShot125 automatikusan engedélyezésre kerül, mivel az ESC támogatja. A Damped Light opció bekapcsolásával pedig engedélyeztem az aktív motorféket is.

Az eredmény látványos. A Flashelés és újrakalibrálás után megszűntek a szinkronizálási problémák, a motorok nagy gázon is kíválóan járnak. Ami még látványosabb, az az active braking. Gáz elvétele után a motorok úgy állnak meg, mintha berántottam volna a kéziféket. Nagyságrendekkel hatékonyabb, mint a SimonK. Sajnos a SimonK verziót nem videóztam le, de alább a BLHeli 14-es ESC-vel elért eredmény.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr387712450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása