Ma beérkezett a Naze32 Acro vezérlő és a következő pár napban ideér a többi alkatrész, úgyhogy hétvégén eljön a quad komolyabb átépítésének az ideje.
AfroFlight Naze32 Acro
A mostani CC3D a maga 15 dolláros árával jó szolgáltatot tett. Be tudtam üzemelni a quadot, ki tudtam próbálni az Openpilot és a CleanFlight vezérlőszoftvereket és számos olyan funkciót, mint a PPM, OneShot125, aktív fékezés és hasonlók.
A tapasztalatokat elemezgettem, az idő pedig telt és a technológiai fejlődött. A CleanFlightot ugyan kicsit bonyolultabb kezelni, mint az OpenPilotot, azonban a CleanFlight futótűzszerű térhódításával és az OpenPilot gyengélkedésével, egyértelművé vált, hogy csak ez az irány.
Ha viszont a CleanFlight, akkor a CC3D ugyan működik és szépen repül, de számos funkciót csak nehézkesen, vagy nem lehet megoldani rajta:
- Kapcsolóról vezérelhető csipogót nem sikerült ráhekkelnem, a Naze stílusú 5V-os buzzert pedig csak hekkelés, forrasztgatás után lehet rárakni.
- Nagyjából ez a helyzet az akksi-feszültség mérővel is
- Mivel a CC3D esetében az USB port egyből a processzorra csatlakozik, nem lehet bekapcsolni a CleanFlight emf_avoidance funkcióját, mert az letiltja az USB-t.
- Ugyanezt tapasztaltam a feature soft_serial engedélyezésénél. Ilyenkor a CC3D-re csak a main porton keresztül, FTDI adapterrel lehet csatlakozni.
- Bosszantó, hogy minden újra-bootolás után elveszti a kapcsolatot a CleanFlight konigurátorral és trükközni kell vele, hogy újra lássa.
Fenti gondok kiküszöbölésére úgy döntöttem, hogy megér nekem még 25 dollárt, hogy a CC3D-t egy Naze32-re cseréljem. Nem akartam egyből egy 50-60 dolláros F3-as vezérlőt, azt majd a következő építéshez.
Az átépítés során a következőket szeretném megtenni:
- CC3D helyére Naze32 Acro vezérlő
- A receiver-t behelyezem a Naze alá, hogy helyet takarítsak meg, sőt lehet, hogy a MinimOSD Micro is befér.
- Az akkumulátort áthelyezem a quad tetejére
- A VTx-et áthelyezem a főlemez hátsó részére a vezérlő mögé. Az antennát egy 90 fokos csatlakozóval fogom rögzíteni, így várhatóan magasabban lesz az antenna és tisztább a képe (bár eddig sem volt sok okom panaszra ezen a téren)
- Az akksi feszültség mérést közvetlenül a Naze32-vel a vBat csatlakozó és funkció segítségével fogom megoldani
- Kidobom a régi OSD-t (azt egy nagy hiba volt az elején megvenni, OscarLiang egyetlen rossz tippje) Bekonfigurálom a MinimOSD Microt, hogy a Naze32-ről kapja a telemetria adatokat, így a képernyőn meg fog jelenni a bekapcsolás óta eltelt idő és a(z immár pontos) akksi-feszültség mellett, az RSSI jelerősség (ezt a Taranis 8-as csatornáján, PPM-ben küldöm a ClleanFlight-ba), az akktuális gáz % és a repülési mód is (ez még nem biztos, mert úgy is csak Acro-ban fogom használni). Ezen kívül az olyan figyelemztető üzenetek, mint a Disarmed kijelzés és talán alacsony akksi fesz. figyelmeztetés.
- Ez az OSD setup lehetővé fogja tenni, hogy kint a terpen, a távirányító karjai segítségével állítsam a PID-eket az OSD-re kivetített értékek segítségével
- Felkerül az 5V-os buzzer a Naze32-re, így már megint nem kell majd keresni a gépet a fűben, valamint ez egyúttal a merülő akksira is figyelmeztet, így a gépről le tudom szedni a mostani figyelmeztető mérőt/csipogót.
Reményeim szerint az átépítés után már tényleg csak finomhangolni, PID tunningolni és repülni (na meg várhatóan propellereket és egyéb kopó/leégő alkatrészeket cserélni) kell.
Hétvégén indul a móka, igyekszem mindent szépen dokumentálni.