Mini quadkopter építési, repülési, versenyzési tapasztalataim, tippek, tanácsok

Zsolesz FPV

Zsolesz FPV

ESC - Motor csatlakoztatás - új idők, új startégia

2015. november 18. - ZsoleszFPV

Az új gép építése közben eszembe jutott, hogy annak idején, az első építésnél még milyen lelkesen érveltem a bullet konnektorok (magyarul talán banándugó?) alkalmazása mellett a motor ESC-hez történő csatlakoztatásánál.

Tisztábbnak tűnt a dolog és a fő érv volt, hogy a motor forgásirányát így sokkal könnyebben meg tudtam változtatni.

Na ma már ez nem igaz, illetve csak részben igaz.

  1. Igazából be kell látnom, hogy itt 3 forrasztás (a 3 vezeték összeillesztése) helyett 6 forrasztást (a 3 apa és a 3 anya csatlakozónál egy-egy) alkalmazunk motoronként. Plusz maga a csatlakozás, tehát 9 illesztés van, ami mind hibapont lehet.
  2. A gyakorlati tapasztalatok azt mutatták, hogy bizony a csatlakozó is szét tud kicsit csúszni eséseknél, vagy a rezgésektől. Bár teljesen még nem csúsztak szét, a zárlat kialakulásának esélye jelentősen megnőhet, illetve állandóan figyelni kell rá.
  3. ÉÉÉs a legfontosabb, a BLHeli ESC Fimware elterjedésének köszönhetően a motor forgásirányát meg lehet fordítani egyszerűen az ESC számítógépes konfigurációjával. Nem kell tehát attól tartani, hogy ha rosszul kötöttük be a motorot, akkor utána újra szét kell forrasztani, hogy két vezetéket felcseréljünk.

Fentiek alapján ma már abszoult azt mondom, hogy ahol lehet, forraszunk direktben. A legtöbb váznál az ESC karra történő szerelésekor a legjobb a motor vezetékeit közvetlenül az ESC-re forrasztani, az a legstabilabb és legminimálisabb hibalehetőséget adó illesztés. Az új építésnél én is ezt alkalmaztam.

A bejegyzés trackback címe:

https://zsoleszfpv.blog.hu/api/trackback/id/tr958088518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atis P. 2015.11.19. 07:35:12

Képeket szeretnénk látni az építésről :) mindig jól jönnek a jó ötletek!

ZsoleszFPV 2015.11.19. 11:29:32

@Atis P.: Hamarosan... Most kevés az időm és egyelőre az építést szeretném befejezni. Erre ma este jó esély van. :) Folyamatosan készülnek a képek és jönni fognak a cikkek is az építésről. Amúgy is jön a tél... :)

Zaklató_Panda 2015.11.19. 16:22:16

Ezzel a direkt forrasztással én teljes mértékben egyetértek. A nagy hexánál én is elkövettem ezt a hibát, hogy mindenhová banándugót forrasztottam. Volt is közte hibás forrasztás. Értelme pedig nem volt, mert sosem akarja szétszedni az ember. De legalább nagyon sokba került a rengeteg csatlakozó. Mert a másik végére is forrasztottam a vezetéknek, az elosztó oldalra. Csak ehhez kellett 36 pár banándugó. :) A kis gépre most vettem új multistar motorokat, azokon gyárilag van banándugó forrasztva, de levágom és direktbe forrasztom az esc-hez.
süti beállítások módosítása