Az új gép építése közben eszembe jutott, hogy annak idején, az első építésnél még milyen lelkesen érveltem a bullet konnektorok (magyarul talán banándugó?) alkalmazása mellett a motor ESC-hez történő csatlakoztatásánál.
Tisztábbnak tűnt a dolog és a fő érv volt, hogy a motor forgásirányát így sokkal könnyebben meg tudtam változtatni.
Na ma már ez nem igaz, illetve csak részben igaz.
- Igazából be kell látnom, hogy itt 3 forrasztás (a 3 vezeték összeillesztése) helyett 6 forrasztást (a 3 apa és a 3 anya csatlakozónál egy-egy) alkalmazunk motoronként. Plusz maga a csatlakozás, tehát 9 illesztés van, ami mind hibapont lehet.
- A gyakorlati tapasztalatok azt mutatták, hogy bizony a csatlakozó is szét tud kicsit csúszni eséseknél, vagy a rezgésektől. Bár teljesen még nem csúsztak szét, a zárlat kialakulásának esélye jelentősen megnőhet, illetve állandóan figyelni kell rá.
- ÉÉÉs a legfontosabb, a BLHeli ESC Fimware elterjedésének köszönhetően a motor forgásirányát meg lehet fordítani egyszerűen az ESC számítógépes konfigurációjával. Nem kell tehát attól tartani, hogy ha rosszul kötöttük be a motorot, akkor utána újra szét kell forrasztani, hogy két vezetéket felcseréljünk.
Fentiek alapján ma már abszoult azt mondom, hogy ahol lehet, forraszunk direktben. A legtöbb váznál az ESC karra történő szerelésekor a legjobb a motor vezetékeit közvetlenül az ESC-re forrasztani, az a legstabilabb és legminimálisabb hibalehetőséget adó illesztés. Az új építésnél én is ezt alkalmaztam.